Ako nájsť poškodenia ráfika pneumatiky a 4 príznaky

poskodenia rafika titulka

Čo treba vedieť o príznakoch poškodenia ráfika a ako diagnostikovať syndróm ohnutého ráfika?

Ak ste zažili silný náraz do výmoľa a cítite, že vaše auto začalo vibrovať, existujú určité indície, podľa ktorých zistíte druh poškodenia ráfika vášho kolesa. Ak necháte poškodený ráfik nepovšimnutý, časom spôsobí majiteľovi vozidla len ďalšie bolesti hlavy. Jazda na prasknutom ráfiku je nebezpečná, pretože pneumatika nedokáže udržať dostatočný tlak.

Výmena poškodeného ráfika môže byť oveľa drahšia, ako si väčšina majiteľov uvedomuje

Ak máte podozrenie, že by vaše koleso mohlo byť ohnuté, je najlepšie to vyriešiť okamžite.

Príznaky ohnutého ráfika sú napríklad chvenie stĺpika riadenia alebo strata tlaku v pneumatikách. Poškodenie môže zabrániť vytvoreniu správneho tesnenia okolo kolesa, čo umožní únik vzduchu potrebného na nahustenie pneumatiky.

Niekedy môže byť ťažké zistiť poškodenie ráfika. Ak ste náhodou narazili na výmoľ, zišli z krajnice alebo sa odrazili od obrubníka, mohlo dôjsť k jeho deformácii. Ráfik si musí zachovať svoj okrúhly tvar, aby tesnenie pneumatiky bolo tesné a tým bola zabezpečená správna funkcionalita pneumatiky. Musíte vedieť, aké príznaky vykazujú vaše disky. Mali by ste hľadať zmeny v hrboľoch alebo opotrebovaní a byť pozorný, ak sa ráfiky vizuálne javia ako poškodené.

Ako zistíte či sa váš ráfik preliačil alebo ohol?

Mali by ste hľadať vizuálne zmeny a poškodenia. Svet automobilov zahŕňa mnoho dielov, ktoré si budú vyžadovať pozornosť, vrátane vašich ráfikov. Starajte sa o svoje vozidlo pravidelne, aby vám žiada závada neunikla.

Aké sú hlavné príznaky poškodeného ráfika?

V súčasnosti existuje mnoho typov a veľkostí kolies na autách, a tak existuje aj niekoľko spôsobov, ako identifikovať a opraviť ohnuté ráfiky na vašom aute. Pozrite si našu ponuku, kde nájdete plno diskov a pneumatík. Neprehliadnite ani náš blog, kde nájdete užitočné a nápomocné príspevky.

4 príznaky poškodenia ráfika

Vibrácie alebo chvenie

1. Vibrácie alebo chvenie

Poškodenia ráfika pneumatiky môžu spôsobiť vibrácie alebo chvenie, ktoré je cítiť v rôznych častiach vozidla. Ak pociťujete vibrácie vo volante alebo na sedadle, existuje možnosť, že buď je jedna z vašich pneumatík zle vyvážená, alebo došlo k vážnemu poškodeniu rafíka pneumatiky. Tieto vibrácie majú pôvod v stĺpiku riadenia. Dochádza k nim, keď pri vysokej rýchlosti naráža ohnutý ráfik o stĺpik riadenia. Vibrácie sú vo všeobecnosti nepretržité a stabilné.

2. Strata tlaku v pneumatike

Dnes sú vozidlá často vybavené systémom monitorovania tlaku vzduchu v pneumatikách, ktoré upozorňujú vodičov na nízky tlak vzduchu. Ak si všimnete, že vaša pneumatika stráca vzduch, môže to byť spôsobené netesnosťou ráfika alebo zlomeným a netesním driekom ventilu. Takúto pneumatiku odporúčame doniesť do servisu, kde sú schopní skontrolovať ráfik či sa na ňom nenachádzajú akékoľvek známky prasklín alebo nedokonalostí.

Strata tlaku v pneumatike
Silné ťahanie na jeden smer

3. Silné ťahanie na jeden smer

Ak vaše vozidlo ťahá doprava alebo doľava, znamená to, že jeden z vašich ráfikov môže byť poškodený. Vozidlo bude ťahať smerom k poškodenému ráfiku. Častejšie je však príčina tohto problému zlá geometria.

4. Postrehnuteľný nárast spotreby paliva

Ak vaše vozidlo najazdí z plnej nádrže menej kilometrov ako zvyčajne, bolo by vhodné ho nechať skontrolovať mechanikom. Vaše vozidlo spotrebuje viac paliva, keď niektorej z pneumatík uniká vzduch, motor vozidla tak musí použiť viac energie na pohyb poškodenej pneumatiky vpred, čo znamená, že spotrebuje viac paliva.

Postrehnuteľný nárast spotreby paliva

Čo by ste mali vedieť o oprave poškodenia rafíka

Poškodenia ráfika pneumatiky sa dajú väčšinou ľahko opraviť. Ak máte k dispozícii komplexné poistné krytie a ste poistený, oprava ráfika vás nemusí stáť žiadne peniaze. Škrabance alebo odreniny na povrchu ráfika môžu byť škaredé na pohľad, ale ak je celistvosť ráfika neporušená, budete sa musieť rozhodnúť či chcete minúť peniaze len kvôli vizuálnej oprave. Prelakovanie ráfikov si často vyžaduje doplnenie prasklín a následné prelakovanie, a preto nie je až také lacné.

Tlačidlo "Späť nahor"